IMSP SR Cimislia
home mail network
minister

Orele de lucru

Orele de lucru:
Secţia Consultativă
Luni-Vineri 8.00-16.00
Pauză  13.00-14.00
Zi liberă sîmbătă, duminică
Serviciul de staţionar 24/24 ore
8.00-18.00 activitatea programată
18.00-8.00 servicii de urgenţă
Telefoane de contact:
Hotline (373 241) 22339
Anticamera (373 241) 22391
Fax (373 241) 22391
E-Mail:
Consultant srcimislia@ms.md
Web admin serghei.traci@ms.md

 

Servicii  Promovarea Sanatatii  Materiale informative  Ziua Mondiala a Inimii

Ziua Mondiala a Inimii

Acționați pentru puterea inimii” este genericul Zilei Mondiale a Inimii din 29 septembrie 2017

În fiecare an, la 29 septembrie, se marchează Ziua Mondială a Inimii, eveniment organizat la nivel internațional de Federația Mondială a Inimii pentru a contribui la creşterea gradului de conştientizare a populației asupra factorilor de risc ce duc la apariția bolilor cardiovasculare (BCV) şi a determina schimbarea în atitudinea oamenilor pentru alegerea unui stil de viață sănătos. În unison cu aceste deziderate este şi tema Zilei Mondiale a Inimii pentru anul 2017: „Acționați pentru puterea inimii”.

Pentru a menține o inimă sănătoasă – protejați-o. Ţineţi cont de faptul că majoritatea factorilor majori de risc cardiovascular pot fi controlați.

Fiți activ – 30 de minute de activitate pe zi pot ajuta la prevenirea atacului de cord și a accidentului vascular cerebral. Încercați să faceți exercițiul fizic ca o parte obișnuită a vieții: utilizați scările în locul ascensorului, coborâți din autobus cu câteva opriri mai devreme și mergeți pe jos tot restul drumului. A fi activ este, de asemenea, o modalitate excelentă de a reduce stresul și de a vă controla greutatea, care sunt  de asemenea factori de risc pentru bolile cardiovasculare.

Renunțați la fumat și protejați-vă de fumul de tutun – dacă renunțați la fumat, riscul de boală coronariană va fi redus la jumătate în decurs de un an și va reveni la un nivel normal în timp. Evitați mediile unde se fumează: expunerea la fumatul pasiv mărește semnificativ riscul de infarct.

Alimentați-vă sănătos – consumați multe fructe și legume proaspete, o varietate de produse din cereale integrale, carne slabă, pește, mazăre, fasole, linte și alimente cu conținut scăzut de grăsimi saturate. Aveți grijă de alimentele procesate, care adesea conțin multă sare. Evitați consumul nociv de alcool.

Mențineți greutatea în limita normei – împreună cu limitarea aportului de sare aceasta vă va ajuta să vă controlați tensiunea arterială și să reduceți riscul bolilor de inimă și al accidentului vascular cerebral. O modalitate de a urmări greutatea este de a utiliza IMC (Indicele Masei Corporale). Pentru a calcula IMC-ul, împărțiți greutatea (în kg) la pătratul înălțimii (m). Un adult sănătos ar trebui să-și mențină valoarea IMC cuprinsă între 18,5 și 24,9 kg/m².

Verificați starea de sănătate – măsurați în mod regulat tensiunea arterială, colesterolul și nivelul de glucoză. Tensiunea arterială ridicată este factorul de risc numărul unu pentru accident vascular cerebral și un factor major pentru aproximativ jumătate din toate bolile cardiace. Nivelul ridicat al colesterolului din sânge și al nivelului de glucoză poate, de asemenea, să majoreze riscul BCV.

Cunoașteți semnele de avertizare – cu cât este solicitată asistența medicală mai rapid, cu atât sunt mai mari șansele de recuperare completă.

Vizitați medicul de familie pentru a determina indexul nivelului de colesterol, greutatea și masa corporală (IMC), precum și a tensiunii arteriale și a glucozei din sânge. Veți fi consiliați cu privire la riscul de BCV, astfel încât să puteți planifica îmbunătățirea sănătății inimii, să urmaţi un stil de viaţă mai sănătos.

Luați cu atenție, cu strictețe, medicamentele conform recomandărilor medicului. Nu practicați autotratamentul.

Inima dă putere organismului. De Ziua Mondială a Inimii familiile, comunitățile și guvernele din întreaga lume participă la activități pentru a-și asuma responsabilitatea în promovarea și menținerea inimii sănătoase. Împreună, avem puterea de a reduce povara și mortalitatea prematură cauzate de bolile cardiovasculare, ajutând oamenii să trăiască o viață mai lungă, mai bună, cu o inimă sănătoasă.